Kuna ka direktoril oli paar sõna öelda, siis algas asi sellega, et kõik esimeste klasside lastevanemad kogunesid aulas.
Nagu paljud teised, jõudsin kohale enne täpset algusaega. Aula esine läheb üle sujuvalt puhveti ja sööklaesiseks, kus on ümmargused lauad kuue tooliga. Kõik selleks ajaks kohale saabunud lapsevanemad olid seal endale koha otsinud põhimõttel: lapsevanem ja laud. Seda ma märkasin siis, kui vaba lauda otsisin. Kellele lauda ei jagunud, need seisid. Olgu pealegi kohti küll.
Kui aula uksed lahti tehti, siis võtsid inimesed kohe platsi ikka nii, et rida ja inimene. Kuna kõigile oma rida ei jagunud, siis järgnes segadus ja kõhklev koha otsimine. Mõni sai ikka eraldi rea ka, mõned seisid. Eestlased.
Koosolek läks edasi klassis.
Juba oli ka probleeme - üks laps oli juba esimesel nädalal koolimorsist allergia saanud ja asi lahenes otsusega maksta ühiselt joogiveemasina eest klassis.
Üks laps oli kaotanud püksid - need leidis klassijuhataja kohe garderoobist üles ja teine lapsevanem teadis, et püksid on rippunud seal juba kogu nädala.
Üks isa, sihuke rikkamapoolse oleluga, kes oma sametkuuega juba esimesel septembril silma jäi, tahtis teada, miks algkool ei tohi puhvetist süüa osta - tema lapsele nimelt ei maitse koolitoit.
Mispeale klassijuhataja soovitas panna lapsele toidupakk kaasa.
Üks ema aga tahtis teada, kas ujumistunnis ikka keegi vaatab, kuidas lapsed ennast riidesse panevad ja kas õpetaja ikka jälgib, et pikkade juustega tüdrukud juukseid korralikult kuivatavad.
(Jälgivad küll.)
Ja siis kurtis üks ema, et tema meelest on lapse koolikott liiga raske. Ka teised emad noogutasid agaralt, kuid lõpetasid kaasakiitva jutu, kui kuulsid soovitust osta kirjastusest topeltõpikud.
Enam-vähem ongi kõik.
Koosolekult sõitsin poodi ujumismütsi ostma - selleta ujuma ei saa - ja mõtlesin, et tegelikult on see positiivne mure, et lapsel on iganädalane ujumistund, kuhu on asju vaja.
Positiivse stressi juurde käib ka mure, kas laps peaks minema rahvatantsu, näiteringi, korvpalli, ujumistrenni, dzuudosse või hakkama võtma kohe saksa ja inglise keele tunde.
Või kõike korraga?
2 kommentaari:
Ma arvan, et su lapsele sobiks dzuuuudo, ehk lubataks tal vahel sinna ka oma mõõkasid kaasa võtta.
Mulle meenus miksipärast kohe Ottokar Domma raamat ja sealne kirjutis ühest lastevanemate koosolekust.
Mul pole nende koosolekutega väga suuri kogemusi, aga teemad on vist muutunud :)
Meil oli neid koosolekuid harva. Algklassides sain sealt vanemate kaudu tagasisidet, et ma ikka oma roosa käteräti kaasas kannaks, sest muidu pole kuskile enne sööki pestud käsi kuivatada.
Järgmised koosolekud toimusid juba teemadel, kas ja mitu lapsevanemat noorte lõpupeole kaasa pakkida...
Postita kommentaar