teisipäev, 28. jaanuar 2014

Tagasi vürtsisaarelt

Ja nii ongi nagu mulle on alati tundunud - India sobib mulle.
Ma võiksin seal elada, kasvõi natuke aega.

Terve lennukitäis oli eile sama meelt. Minu kõrval inimesed vaatasid oma pilte ja imestasid - oi, nii palju prügi on maas... ja need sead ka... huvitav, seal ei pannud tähelegi...

Aga tulla sealt 33st kraadist siia -15sse... ai, kui külm see on!

No oli jah, seda prügi seal, aga sellega tegeletakse, sildid on üleval, isegi sorteeritakse. Liiklus on meie mõistes jube seepärast, et rahvast on nii palju, me pole sellega harjunud. Tegelikult oli mul ainult üks ohtlikum olukord, kui rolleriga müksas üks vene pere, kes oli kolmekesi rattale roninud ega saanud sellega hakkama.

Kõige pöörasem koht oli üks väikelinn, kus turiste on vähe. Vaat, sellest ma veel räägin eraldi, see linn, söögikoht, rahvas ja need nn üüritoad... vaat seda juba meil ei näe.

Aga üldiselt ma ütlen kohe ära, et nüüd pole muud, kui kõik Indiasse! Kliima on super, rannad kaunid, rahvas lahke, vaadata palju. Esimest korda elus olin reisil, kust ei soovinud kolme päeva pärast koju saada ja pakkisin ärasõidu hommikul vaat et pisarsilmil kohvrit.

Nägime palju seljakotirändureid, kes kohaliku transpordiga ringi sõitsid seal. Oh, kui hea, kui saaks ise ka mingi kuu aega niimoodi ühest servast teise tiksuda! See 12 päeva kulus nagu niuh ära.

Vahemeri ütles, et kui Egiptuses oli inimestel alailma ka hotellitoiduga kõhuhädasid, siis Indias pole ta ühtki juhtumit kuulnud. Hirm on suurem, kui asi väärt. Mina kulistasin kogemata sisse isegi leiget kraanivett, mis ühes söögikohas topsiga lauale toodi. Kui aru sain, mida joon, oli kõik juba otsas.
Sõin aga kohalikku pipramöginat otsa ja polnud häda midagi. Muidugi, peaaegu kõik maitseained, mida seal kasutatakse on väga tugevalt antibakteriaalsed, küll see mõjus.

Lastele on vähemasti Goa hea koht, liivarannad ongi puhas liiv, ei mingeid koralle, kive, merisiile ega muud. Vesi on jube soe, nii soojaks see Eestis ei lähegi.

Ühesõnaga - just see mis vaja. Oli väga päästev ja antistress puhkus. Super!





Kommentaare ei ole: