laupäev, 5. mai 2012

Kõik selle arutu maailma koolid...*

Karlil oli koolis tobe konflikt, üks poiss lajatas ta mobiili lambist vastu maad.
See on pisut keeruline.
Ühelt poolt peaksid lapsed saama ise oma asjad klaaritud, teisalt oli mats nii tugev, et telefoni korpusel on märgid peal ja nõrgem aparaat oleks kõvasti viga saanud.
Pealegi ma ei saa jätta lapsele tunnet, et ta on täiesti kaitsetu ja et ma ei hooli.
Nii-et ma siis helistasin riiukuke emale, kes õnnetuseks on kandideerinud sotside nimekirjas ja tõstnud eriti esile pereväärtusi ja lapsi ja bla-bla.
Noh järgnes see, mis oli oodata. Poiss ütles, et ta tegelikult ise ka ei tea, miks ta seda tegi. Samas tuli talle justkui meelde, et Karl oli teda paar päeva tagasi löönud. Ja et siis ta võttiski selle telefoni ja...!
Sihuke spontaanne poiss, iseloomustas ema.
"Ta valetab!" ütles Karl ise süngelt löömisjutu kohta.
Miks teie spontaanne poeg siis kaks päeva ootas, küsisin mina teise poisi emalt.
Ema ei teadnud. See oli talle kõik ebameeldiv.
Ta ütles ka, et poiss oli neil hommikutel väga halva tujuga kodust välja läinud ja nimetas praegust aega prepuberteediks.
Ma ausalt ei tea, mis tujus on Karl, kui ta välja läheb, ma magan veel siis. Pealegi tuli mulle meelde, et Vend ütles hiljuti, et noorus on üks hirmus aeg, mil inimesed ei tea õieti isegi, miks nad midagi teevad. Mulle tundub, et see on õige.
Aga spontaanse poisi ema rääkis veel, et kodus on suur jama, sest koolis pannakse kõvasti rõhku firmakatele ja õigetele telefonidele. Karl on ka rääkinud, et terve viies klass veedab kõik vahetunnid ninapidi tahvelarvutites mängides. Ta ei ole aga kunagi teinud juttu sellest, et tal asjade pärast mingit muret oleks. Sotsist ema jutu järgi nad palju muust kodus ei räägigi, kui seletavad pojale, miks ta ikka kõiki soovitud asju ei saa.
Ma ütlen, need vaesed maakoolid lähevad veel vanemate jaoks hinda.
Aga siit tuleb teine küsimus. Kui see on järgmine kord ehk lapse nina, mille pihta lüüakse, mitte enam telefon?
"Võid küll vastu lüüa," lubasin ette ära. Aga igaks juhuks lisasin õpetlikult, et kõige tugevamad on need, kes suudavad tülisid maandada ja lahendada ilma kaklemata.
Samas ma ei tea isegi, kas on vaja alati kõike maandada. Võib-olla annab korralik kaklus parema tulemuse.


* Kõik selle arutu maailma koolid on vanglad... - oli kord Nooruses selline luuletus :)

Kommentaare ei ole: