pühapäev, 5. aprill 2009

Ninaga teil...

Ma ei tea, kas alustada sõnaga "räpane" või "haiseb".
Ahastus tuli nagu rahe Dubai ratsavõistlustel ja ka tulemused olid umbes sama katastroofilised.
Ahastus tuli siis, kui vedasin ennast välja mere äärde jalutama. Katsusin kivile istuda nii, et ei näeks linna siluetti ega kõiki neid inimesi. Aga sellest eriti midagi välja ei tulnud. Tallinn paistis ikka üle lahe nagu hirmus kõrbemiraaž ja inimesi kõndis mööda eest, tagant ja külgede pealt kah.
Tallinn haiseb. Tallinna vesi ei kõlba. Ja Tallinna meri on sogane ja vale värvi.
Kui ma vaatan seda vett, mis kraanist tuleb, siis mulle tundub, et see on seest hall. Kas te teate Tallinna lähedal mõnda tõeliselt head allikat? - Muidugi mitte. Neid ei ole siin.
Hiljuti kuulsin üht naksakat naisevangelisti rääkimas sellest, kuidas ta kohtus Tallinna külastades Tallinna ingliga. (Ingel tuli ta hotellituppa.) "Tallinna ingel on väga pikk," jutustas naine. Muuhulgas palus ta inglil parandada ära ämblikuhammustus jala peal, mida see enne lahkumist ka tegi. Parem oleks võinud hammustus olla ja küsida inglilt, ehk saaks miskit allikat või muidu puhast vett linna korraldada. Aga mis läind see läind, igal-juhul, kui keegi teist, armsad lugejad, peaks ingliga kohtuma, siis mainige seda veeasja kindlasti!

Siin Tallinnas on mul tunne, et inimesed elavad kõik üksteisel ninaga kaenlas.
Ntks, sel nädalal seisin kohalikus poes ja pidin kuulama, kuidas minu ees seisev tuntud telenägu ja ühe laulusaatega Eestis ringi tuuritav naine räägib müüjale oma elust.
"Kus mul see aeg süüa teha, esinemised ja ... näed ju ise, mis ma ostan," jahvatas ta. "Ema on ka ikka haige, mis see maksma läheks, kui teda hakata kuhugi panema... ja-ja-ja noh, kuhu ma seda oma ema ikka..."
BUUUUU!
Aga ei olnud nii lihtne, kuulsin ära ka mõned seigad laste elust ja vist jõuti ka majani jutuga, enne kui sain oma kaht asja maksma.
Nojah, need asjad tulid mulle kõik seal mere ääres meelde.
Kavatsesin siia kirjutada veel hulga hala, aga kuna väljas sajab kõva vihma ja õhk on juba puhtam, siis las ta jääb.
Teatrilaborist räägin ka teinekord.

Kommentaare ei ole: