laupäev, 24. juuni 2017

Tõelise eestlase pass

Nii, ma võtsin ette ammuplaanitud DNA-testi tegemise.



Olen mitu aastat mõelnud, et võiks oma etnilist päritolu uurida ja olen korduvalt My Heritage pakkumist lugenud. Kuna isa on Saaremaalt ja tema isa oli puhta mustade ja krussis juustega, siis ilmselt sealt on meil kõigil tumedad kulmud, mis pole mitme põlvkonnaga ära lahustunud.

Milline tema isa oli, seda ma ei tea.

Ema poolt viivad jäljed mulkideni, sealt edasi aga midagi eriti teada pole, et keegi kuskilt kaugelt oleks kohale rännanud. Saaremaa on aga ikka selline veidi kahtlane värk.

Üldiselt tunnen ma ennast väga eestilikuna ja arvan, et see DNA siiakanti kõige suuremat kokkulangevust näitabki. Ehk mõni protsent viib kuhugi mujale ka ja seda oleks huvitav teada.

Komplekt on selline:


Seal on kaks harjakest, millest kummagagi tuleb 30-60 sekundit nühkida kumbagi põske seestpoolt. Siis lähevad harjakesed klaasist ampullidesse ja saadan need USAsse testimiseks.

My Heritage kiitleb, et neil on äge andmebaas ja inimesed muudkui leiavad üksteist sealtkaudu. Seda ma eriti ei usu, sest ilmselt on seal andmebaasis peamiselt ameeriklased.

Test maksis 69 dollarit (oli mingi soodukas, muidu on 99) pluss saatmiskulu, see oli vist 12. Nüüd tagasi saates pean margi ise peale ostma. Noh, otseselt odav pole, eks see on ka põhjus, miks ma seda siiani pole ette võtnud. Aga nüüd otsustasin, et rohkem ei mõtle ning tegutsesin.

Tulemused selguvad ca kuu pärast. Küllap see tõestus on, et minu näol on tegemist puhta eestlasega, sest olgem ausad - mis variante veel saakski olla?

Kommentaare ei ole: