teisipäev, 22. veebruar 2011

Lumetaju

Kes jätab jõhvikad purgiga esikusse, sellel lööb külm jõhvikapurgi lõhki!
Ja ta peab purgikujulist jõhvikajäätükki keedupotis sulatama, nii nagu mina praegu.
See tuletas mulle meelde eelmist talve, kui Manijal üks naine rääkis, et nad ei saa pütist soolasilku kätte, sest need on seal kivikõvas jääs.

Jäässe läks ka Tahkuna malmist tuletorn, kus ma pidin täna tegema intekaid ja homme vaatama talveteatri läbimängu ning seda pildistama. Sellest on kahju. Praeguse plaani kohaselt lähen homme siiski saarele ja teen seal midagi muud ja ma arvan, et seegi on tore.
Hiidlased ise on väga uhked oma jäätee üle ja kurjustaksid mandrilt tulijatega huvisõitude pärast rohkem, kui nende enda noored seal kihutamas ja niisama vahtimas ei käiks.

Mu rotid on vist ka ära külmunud, sest minu meelest pole Väino veel kedagi kinni püüdnud, aga üsna vaikne on majas.
Väino käis vahepeal korraks hulkumas ja sellel ajal varastas rott mul jälle pooliku leivapätsi ära. Sai ja küpsised teda ei huvita, aga rukkileiba vitsutab pätside kaupa.
Praegu Väinoke magab, ennist ei tahtnud teine isegi Grossi poest ostetud poolsuitsuvorsti, sõi mossis näoga pool viilu ära ja teise poole jättis järele. Teinekord võtame kassi poodi kaasa, las ise valib.

Muide, EPLis oli nädalavahetusel kena lugu jäälõhkujast Tarmo, mul oli kaunis kade meel, et ise ei taibanud sinna end peale nuruda. Oleks ennast Vaindloo juures lasknud maha panna, seal on mul ikka käimata. Aga praegu on seal vist veel vähem vaadata, kui soojal ajal - kõik on lihtsalt valge ja ei saa arugi, kus saar algab või otsa saab.

Lähen nüüd vaatan, kas jõhvikad juba sulavad.

Kommentaare ei ole: