kolmapäev, 17. veebruar 2010

Tegus aeg


Pitka matkast läbisin poole ehk nii 10 kilti, Vahemeri see-eest tatsas kõik läbi ja ma nägin seda küll ise, aga ei usu ikkagi!

Sellega seoses õnnestus pääseda Järvamaa infoportaali sündmust kajastava loo avapildi keskele. Egas muud, kui aitäh sõbrad!

Siis käisin kontoris tööl ühe päeva ja siis läksin meestega merele. Ajakirjanikul ja fotograafil oli hull mõte sõita soome kelkudega üle jää Kihnu, minu vere hemoglobiin on küll umbes sama kõrge nagu Kaspar Kokal, aga väljavaade tunde jääl higistada, ei meeldinud mulle, seega sõitsin omapäi hoopis Manijale.

Manijale viib praegu jäätee ja seal pole ma kunagi varem käinud.

Manija avaldas mulle muljet. Täiega.
Mingis mõttes oleks nagu koju sattunud. Teisalt - kõik see vaesus, rääm ja räpp...
See tegi kurvaks.

Kuna põhitegijad olid Kihnu läinud, siis autojuht põrutas Pärnusse sugulaste juurde ja mina pidin endaga ise hakkama saama. Sõitsin siis tõukekelguga mööda saart ja kõnetasin inimesi. Istusin aga ühe juures ja teise juures. Inimesed olid lihtsad ja lood huvitavad.



Enamikul oli mitu merevaadet, eriti hulludest hurtsikutest oleks saanud ka otse vette astuda.

Ühes kohas lätsutas mägiveis mu joppi, teises kohas jõin kohvi tassist, mida isegi puudutasin murega ja lähemalt silmitsema ei hakanud üldse. Mis lahkelt pakutud, võetagu lahkelt vastu!
Kahes kohas olid laudad loomadega köögi kõrval, nii-et kui ukse lahti tegin, põrnitses lehm vastu. Muu!
Pärast heitis autojuht ette, et ma soojenedes lõhnan ise ka nagu laut.
Üle pikkade aastate nägin sellist asja nagu kartuliauk - kartul oli sügisel pooleldi maasse kaevatud, rooga kaetud ja pandud kevadet ootama.
Muist oli keldris kah ja paar kotti keset kööki põrandal - et siis hea võtta.

Loomi peetakse saarel palju, inimestel on sead, lambad, lehmad, kitsed, kanad, pardid.
Toas keedetakse seakartuleid, soojendatakse lambale vett, viiakse leiba.
Ja lisaks on inimestel koduriided!
Need rõivad, mida kantakse rebenemiseni ja mida ei pesta, sest mis sa seda koduriiet ikka küürid ja kulutad, eks see olegi selline töö tegemiseks ja muidu olemiseks.
Rasvarida rinnal, rebenenud ja lipendavad püksid, lõhkine villakampsik ja kalossid.

Koduriided, koduleib, kodusaar.

Ma vaatan seda asja veel, ehk kolin ise ka kord Manijale.

Kihnu Virve laul ja Muusikuse pildid:



Selle (kalamehed Manija edealtipust vaadates) võib salvestada endale taustapildiks:

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Loe kogu blogi, paris hea