teisipäev, 25. aprill 2017

Viimane rand

Kunagi hipide poolt sisseelatud Arambol on tõusnud meie topis kõigi teiste randade hulgast esikohale.
Jõudsime siia keskpäeval, kui kottidega matkamine on viimane asi, mida tahaks teha. Otsisime üles Lonely Planetis kiidetud ööbimiskoha, vajusime maja ette varju lösakile ja saatsime mu lapse asja uurima.

"Ainuke suur ruum on katusel, tulge vaatama," tuli ta varsti tagasi.
See on selline väike korterike, kus on magamistuba kahe laia voodiga, elutuba ja kööginurk, samuti avar rõdu ja võimalus lösutada ülejäänud hoone katusel, kus tuules lehvib pesu. Oleme kuumusele alla andnud ja valime ruume, kus on konditsioneer.
Kuna seal ruumis tundub olevat lisaks ka mõningane vihmaperioodist jäänud hallitus, siis sügame koos vennatütrega ninasid. Võiksime muidugi mujale kolida,  kuid korter ise meeldib meile. On ka üsna tüütu hakata laiali asju jälle pakkima.

Täna ärkasime vennaga vara ja leidsime tänavalt koha, kus oldi valmis kohvi pakkuma. Kohale toodi uhke valge kann, kuid seal oli kahjuks sees valitsev lahustuv nescafe. Peale seda, kui saime Agonda rannas presskannus värsketest ubadest tehtud kohvi, oleme lootnud, et see ime võib korduda.
Soojal rannal seda lahustuvat kohvi juua oli nii üldises mõttes siiski väga hea. Mul tuli ka meelde, kuidas äralennu hommikul olid Helsingis külmakraadid ja vend ei tahtnud hästi joppi autosse jätta ja särgiväel lennukisse minna. Lõpuks ta seda siiski tegi ja on nüüd väga rõõmus, sest muidu tuleks siin lämmatavas palavuses paksu riidetükki tobedalt kaasa vedada.

Anjuna ei meeldinud meile seetõttu, et seal oli väga palju rahvast ja pisike rand, kus oli veider ristlainetus ja ebamugav ujuda. See on rohkem selline peokoht, kus uimastavaid suitse tõmmates aega veedetakse. Praegune Arambol on rohkem hipikas, siin on pikk poodidetänav, palju söögikohti ja õhus mõningane hooaja lõppu ennustav meeleheide.

Ka hinnad on siin madalamad.
Oleme tasapisi söönud ära kapten Danielilt saadud mangod. Kõige suurem on ka nüüd küpseks saanud. Eestist selliseid mangosid paraku ei saa, nad on ikka kuidagi vaigused ja toored, tee nendega, mis tahad.

Homme plaanime laenutada tsikli ja vennaga veel korra Mapusa turule sõita. Otseselt meil midagi ju vaja pole, aga noh. Miks ka mitte?