teisipäev, 7. aprill 2009

Hirmus paanika laevas

Tänasel väljasõidul juhtus selline jube lugu, et reporterile ja fotograafile ei pakutudki süüa. Isegi mitte teed ega vett ega kohvi. Alles siis kui peremees korraks välja läks, suskas perenaine ajakirjanikule kähku apelsini pihku.
Mina olin autojuhiga jõe ääres kalamehi pildistamas ja kuulsin sellest hirmsast asjast hiljem. Fotograaf ja reporter igatahes olid nii näljased, et sõid tagaisteel kahes kohas. Aga see ainult tõstis neil isu - kui autojuht läbi praami akna kahte traali nägi ja ütles: "Kala! Värske kala!", olid nad kõik müüdud hinged.
"Sul autos kotti on," läks fotograaf kohe närvi.
Pidavat olema. Kõik sabistasid otsisid, tuulasid ja jube - kotti polnud.
"Kelle roosidega kummikud siin pingi all on," nõudis reporter.
"Minu," vastasin vaikselt.
"Kuule, aga paneme kummikud kala täis, midagi siia ikka mahub," hakkas ta neid pingi alt kiskuma. "Mis kala seal üldse praegu on?"
Arvasin, et vast on räim.
"VÄRSKE RÄIM," karjusid kõik kolm kooris vesise näoga.
Autojuht jäi veel tuulama, kui fotograaf - toimetuse kuldvara ja kaunis eakas mees, juba traaleri reelingust üle turnis.
"Ära mine," halas reporter samal ajal väga valju ja heleda häälega. "Ära mine, sa kukud VETTE!"
Fotograaf rehmas käega ja karjus kala kühveldavatele meestele, et otsitagu talle kohe kott.
Need, kõik venelased, soovitasid minna poodi koti järgi.
Väikest kasvu kõhukas mees trampis jalgu ja hüüdis, et temaga ei maksa nalja teha - antagu kott!
Ime küll, üks mees leidiski talle kaunis räbala olemisega asjanduse ja fotograaf lasi selle tema paarimehel labidaga triiki täis tõsta.
"Tooge poest ka endale kotid," karjus ta meile, kui ma teda koos ta laadungiga kraed pidi tagasi tirisin.
Teised käskisid tal vait olla, sest ega ta ei mõtle tervet kotti ometi ihuüksi ära pugida.
Ta puhkis ja nohises - ma arvan, et ta oleks puginud küll.
Autos haaras fotograaf telefoni ja helistas naisele. "Poes käisid? Mis sa ostsid? Mida! Kala! Mis kala! Külmutatud filee? Ma tulen praegu kotitäie värske kalaga!"
Reporter helistas mehele. "Poes käisid? Mis sa ostsid? Mida? Tinti ja silku? Ma sain Virtsu sadamast värsket räime!"
Autojuht ei helistanud. Ma ka mitte.
Ma veel vaatan seda asja.
.

Kommentaare ei ole: